NOTĂ INFORMARE
privind măsurile de natură organizatorică pentru punerea în aplicare a prevederilor Legii 361/2022 privind protecția avertizorilor în interes public , cu modificările ulterioare
- Structurile desemnate cu gestionarea/instrumentarea raportărilor : Serviciul Cabinet -Compartimentul relații cu publicul și Biroul Control Intern
- Gestionarea modalităților de primire a raportărilor se realizează de către persoana desemnată din cadrul Serviciului Cabinet care este responsabilă cu îndeplinirea obligațiilor prevăzute la art. 10 alin. din Legea 361 / 2022
- Primirea raportărilor adresate I.P.J Covasna se realizează pe următoarele căi:
- În format electronic, pe adresa oficială de poștă electronică, avertizor_cv@politia.local gestionată de către persoana desemnată din cadrul Serviciului Cabinet .
- În scris , pe suport hârtie , prin următoarele modalități:
- Prin depunere directă sau prin întâlnire față în față, la cererea avertizorului în interes public, la sediul I.P.J Covasna , situat în Mun. Sf. Gheorghe , B-dul Grigore Bălan nr 71
- Prin intermediul serviciilor de poștă sau curierat, situație în care plicul va conține mențiunea ,,Confidențial –avertizor în interes public ,, și va fi înainta persoanei desemnate de la nivelul unității.
- Prin utilizarea liniei telefonice 0267307400 / interior 20176, situație în care persoana desemnată, va întocmi un proces verbal de transcriere completă și exactă a conversației.
- Circuitul / evidența raportărilor :
- Raportările avertizorilor în interes public sunt prezentate la mapa inspectorului șef al I.P.J Covasna /înlocuitorului la comandă, de către persoana desemnată din cadrul Serviciului Cabinet, pentru rezoluționare în vederea efectuării de verificări și acțiuni subsecvente către Biroul Control Intern , acestei structuri revenindu-i și obligațiile prevăzute la art. 10 alin (1) lit e ) f) si h) din Legea 361/2022.
- În termen de cel mult 7 zile calendaristice de la primirea corespondenței , în conformitate cu art. 10 alin(1) lit. b) din Legea 361/2022, cu modificările ulterioare, persoana desemnată la art. 5 transmite avertizorului în interes public confirmarea primirii raportării, precum și structura desemnată pentru a soluționa raportarea.
Evidența raportărilor primite la nivelul I.P.J Covasna se ține într-un registru electronic, dedicat acestui scop , în conformitate cu prevederile art. 7 alin (1) și (2) din Legea 361/2022 , cu modificările ulterioare , de către persoana desemnată la art. 5.
După soluționarea raportării, Biroul Control Intern informează persoana desemnată la art. 5. cu privire la soluția propusă și aprobată de către inspectorul șef al I.P.J Covasna sau înlocuitorul la comandă, în vederea efectuării de mențiuni corespunzătoare în registrul electronic dedicat și menținerii unei statistici cu privire la raportările care privesc încălcări ale legii și îndeplinește obligațiile de informare prevăzute la art. 10 din Legea 361 din 2022.